به گزارش جام جم آنلاین، اسدالله قلی زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۶۰ هزار نازل عرضه فراوردههای نفتی در جایگاه های سوخت کشور داریم که قطعا باید برای کیفیت پایدار خدمات توزیع سوخت، کاهش مدت زمان سوختگیری و جلوگیری از زیان جایگاهداران همه نازلها فعال باشند، ولی در اثر تاخیرها و ترک فعلها شاهدیم که مردم و جایگاهداران با مشکل مواجهند و مسئولان مربوطه نیز به جز انتشار خبرهایی مبنی بر وعده وعید و تئوریک، اقدام عملیاتی مهمی در این حوزه نداشتهاند.
وی افزود: ما احتمال میدهیم برخی تصمیم گیران احساس میکنند که به این خرابی های نازل ها عادت شده و نیازی نیست تلاش زیادی بکنند، پیگیریهای ما نشان میدهد هر بخشی قصور را متوجه دیگری میکند و با اصراری که بر تسلط دولتی روی همه بخشهای سامانه هوشمند سوخت وجود دارد، ولی حاضر به اقدامات پایدار نیستند. برای ما سوال است که آیا کسانی از وضع موجود در بخش سامانه هوشمند و کارت سوخت نفع میبرند!؟ متعجبیم که حل و فصل مسالهای به این سادگی چرا اینقدر طولانی شده است و کسی پاسخگو نیست؟
قلیزاده با بیان اینکه اکنون ما از مسئولان دولت سیزدهم انتظار داریم پاسخگو باشند و شفاف با مردم و بخش خصوصی صحبت کنند تا روند فعلی تصحیح شود، گفت: هم اکنون در اقصی نقاط کشور بسیاری از کارتخوان های هوشمند را داریم که خراب هستند و اصلا فراموش شدهاند. خصوصا بعد از حمله سایبری تلاشهای بسیاری کردیم که برای حل مشکل کمک کنیم ولی متاسفانه برخی نگاه بسته و تعصبی به موضوع دارند و کار پیش نمیرود.
قلیزاده با بیان اینکه مردم باید بدانند جایگاهداران نه تنها توان مالی بابت تعمیرات و نگهداری تجهیزات سامانه هوشمند ندارند بلکه تعهدی هم ندارند و اصولا شرکتهای تابعه وزارت نفت باید پاسخگو باشند و وظیفه آنهاست که این کارتخوانها را در سرویس نگه دارند، گفت: دستگاههای نظارتی جدی و بدون مماشات ورود کنند، این مداخله میتواند به حل مساله کمک کند و همه چیز شفاف شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد